نشست بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) به میزبانی جنوب کرمان برگزار شد 

نشست بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) به میزبانی جنوب کرمان برگزار شد 

تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۰
امروز ۳ شهریور ماه نشست وبیناری بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) از سری نشست های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۳ شهریور ماه نشست وبیناری بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) از سری نشست های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با حضور مدیر ستاد، مدیران کانون های مساجد و با سخنرانی حجت الاسلام معصومی از اساتید حوزه علمیه برگزار شد.

 
حجت‌الاسلام «سید محمد علی معصومی» در این نشست، گفت: رویکرد امام سجاد (ع) در اداره جامعه ایجاد انقلابی عظیم به طور غیرمستقیم برای دفاع از دین اسلام بود.


این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام سجاد (ع) نیز وظیفه جمع کردن مردم در زیر بیرق وحدت و توحید الهی را همچون ائمه معصومین (ع) به نحو مطلوبی انجام دادند.


وی مسئولیت امام سجاد (ع) در دوران امامت را به ۲ بخش تقسیم کرده و افزود: نشر مکتب مقدس اسلام ناب و مقررات الهی و اجرای آن در جامعه از مسئولیت های این امام همام در در آن دوران و شرایط سخت بود چرا که حاکمان فاسد با این اقدام حضرت مقابله می کردند بنابراین امام سجاد (ع) به روش های دیگری اقدام به نشر این معارف کردند.

 
حجت الاسلام معصومی با بیان این مطلب که برخی از مردم در مواجه با مشکل و موانع بر سر راه، از ادامه مسیر منصرف می شوند، خاطرنشان کرد: آن حضرت هرگز میدان را خالی نکرده و برای حفظ جریان تشیع علی رغم سختی ها و مشکلات پیش رو تلاش کردند و در نهایت به سر منزل مقصود رسیدند.


این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه و حکومت حاکمان فاسد و ظالم امام سجاد (ع)، عبدها بندگانی را خریداری کرده و به مدت یکسال به آنها احکام ناب اسلامی و فقاهت را آموزش داده و برخی ادعیه را نیز به آنها می آموخت تا این افراد بتوانند به واسطه دعا با مردم سخن بگویند.


وی اضافه کرد: این افراد بعد از گذشت یکسال، در روز عید فطر آزاد شده و سپس به نشر معارف اسلامی در مناطق مختلف می‌پرداختند، این افراد تحت نظر امام سجاد (ع) تقیه کامل را می آموختند تا  نشر عقاید و حرکت عظیم ائمه هدی را برای مردم تبیین کنند و این رویکرد موجب شد تا اسلام ناب محمدی دست نخورده به ما برسد.

 
حجت الاسلام معصومی با بیان این مطلب که اکنون در زمان غیبت کبری باید همان روش و شیوه امام سجاد(ع) را دنبال کنیم، تاکید کرد: باید حاکمیت اسلامی که در دست ولی فقیه و افراد متدین است را تقویت کرد.


این استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروز پیشرفت جامعه ما در این است که پشت سر ولی حرکت کنیم و مسئولان نیز قوانین مترقی اسلام را آنالیز کرده و به مردم ارائه دهند تا همه طعم لذیذ صمیمیت، برادری و حرکت رو به جلو را بچشند.

 وی در خاتمه عنوان کرد: امروز  وظیفه داریم که به عنوان وارثان امام سجاد(ع) اهداف و معنای حرکت آن حضرت را ادامه داده و تقوا را رعایت کرده و عدالت اندیش و عدالت گستر باشند.

پایان پیام/ 586